Vzorová jednotka vzdelávania
Európska únia (EÚ) má niekoľko spoločných nástrojov, ktoré jednotlivcom pomáhajú pri prenose, uznávaní a akumulácii ich hodnotených výsledkov vzdelávania, pri dosahovaní kvalifikácie alebo pri účasti na celoživotnom vzdelávaní.
Využívanie vzdelávacích výstupov je jedným z týchto nástrojov. Používa flexibilné a individualizované vzdelávacie cesty vrátane nadnárodnej mobility a umenia.
Vzdelávacie výstupy definujú, čo má učiaci sa ovládať, čomu má rozumieť a byť schopný robiť na konci vzdelávacieho procesu. Vzdelávacie výstupy sú v zmysle Európskeho kvalifikačného rámca definované v kategórii vedomostí, zručností a kompetencií (resp. samostatnosti a zodpovednosti).
Ak si škola či spoločnosť z umeleckej, mediálnej a kreatívnej oblasti
staň sa členom našej umeleckej rodiny.
Prostredníctvom jednoduchého formulára
►JVV_formular_v_SJ.docx / ►UEO_form_in_EN.docx
pošli navrhovanú JVV/UEO aj s kontaktnými údajmi na info@erasmusplusart.eu
a my ju pridáme.
Ďakujeme!
JEDNOTKA VZDELÁVACÍCH VÝSTUPOV
Názov oblasti umenia a kreatívneho priemyslu / Názov kvalifikácie
ANIMÁCIA
- 02 Umenia a humanitné odbory
- 021 Umenia
- 0211 Audiovizuálna technika a mediálna produkcia
- 0210 Umenia ďalej nedefinované
- 0213 Výtvarné umenia
Vysvetlivky: úroveň Európskeho kvalifikačného rámca (EKR)
EKR úroveň / EQF level
(Európsky kvalifikačný rámec/ European Qualifications Framework)
3, 4, 5
Názov jednotky vzdelávacích výstupov (JVV)
Vysvetlivky:
JVV = ucelená časť kvalifikácie, skladá sa zo sady vzdelávacích výstupov, samostatne „nadobud-nuteľná“ a samostatne hodnoti-teľná.
Animované logo
Úloha: Vytvor animované logo. Využi už existujúce grafické logo svojej školy, alebo navrhni nové logo. Logo animuj digitálne alebo klasickou animáciou.
Cieľ: Vytvoriť digitálne alebo klasicky animované logo. Overiť schopnosť využiť plošnú grafiku v animácií. Využiť vhodný digitálny nástroj na realizáciu animácie, alebo animovať vhodnou klasickou metódou.
Harmonogram realizácie:
- Zadanie cvičenia – objasnenie zámeru
- Príprava konceptu animácie loga
- Zakreslenie animácie loga do storyboardu
- Realizácia – využitie vhodného softvéru na digitálnu animáciu, alebo využitie vhodného klasického postupu animácie
- Spracovanie na počítači, export videoformátu
- Odovzdanie videa na USB kľúči – hodnotenie
Očakávaná dĺžka:
60 hodín (10 dní) - teoretická príprava, prax a overenie získaných znalostí, zručností a kompetencií
Vysvetlivky: Navrhnutý počet hodín a dní má iba indikatívny charakter. Hostiteľská škola si môže časový harmonogram prispôsobiť aktuálnym potrebám študentov a možnostiam školy.
Očakávané výsledky vzdelávania v členení:
Vedomosti
(Poznatky nadobudnuté v priebehu vzdelávania, učenia sa alebo skúsenosťou, osvojené a pochopené informácie (fakty, teórie, postupy atď.), všeobecné alebo odborné (faktické).)
- Základné postupy použitia 2D grafiky v animácií
- Princípy digitálnej alebo klasickej jednoduchej animácie loga
- Možnosti využitia softvéru vhodného na digitálnu animáciu 2D loga
- Možnosti animovania loga klasickou technikou animácie
- O postupoch vytvárania animácie v programe Adobe Photoshop, Adobe After Effects a iné, pri tvorbe digitálnej animácie loga
- Export animácie loga do videa
Zručnosti
(Motorická/intelektová schopnosť jedinca uplatniť vedomosti, materiály, prostriedky a nástroje v praxi (napr. pri výkone určitej špecifickej činnosti.)
- Vytvoriť vhodnú animáciu grafického loga
- Zakresliť návrh animácie loga do storyboardu
- Využiť základné princípy práce v softvéry vhodnom na digitálnu animáciu
- Vytvoriť animáciu loga klasickou technikou animácie
- Technicky správne exportovať animované logo do videa
Kompetencie/miera samostatnosti, zodpovednosti a sociálne kompetencie
(Také rozumové/zmyslové/motorické kvality/vlastnosti jednotlivca, ktoré sú nevyhnutným predpokladom využitia nadobudnutých vedomostí a zručností na kvalitné vykonanie požadovanej činnosti v určitom prostredí (pracovnom, študijnom, osobnom) a za určitých okolností, napr. interakcia s ľuďmi.)
https://www.sustavapovolani.sk
- digitálna gramotnosť (počítačové spôsobilosti) V
- pružnosť v myslení (adaptabilita, flexibilita, improvizačné spôsobilosti) V
- tvorivosť (kreativita) V
- umelecký talent, analyzovanie a riešenie problémov P
- informačná gramotnosť P
- manuálna zručnosť P
- organizovanie a plánovanie práce P
- osobnostný rozvoj P
- rozhodovanie P
- samostatnosť P
- technická gramotnosť P
- tímová práca P
- fyzická zdatnosť E
- komunikácia (jednanie s ľuďmi) E
- kultivovaný slovný prejav, schopnosť vyjadrovania sa E
Vysvetlivky: Úroveň ovládania:
- E - elementárna
- P - pokročilá
- V - vysoká
Očakávané výsledky vzdelávania – vedomosti, zručnosti, kompetencie:
- navrhne vhodnú animáciu loga digitálnou alebo klasickou technikou animácie
- zakreslí návrh animácie loga do storyboardu
- ovláda základné princípy práce v softvéry vhodnom na digitálnu animáciu
- vytvorí animáciu loga klasickou technikou animácie
- technicky správne exportuje animáciu do videa
- pracuje v programe Adobe Photoshop, Adobe After Effect, a iné
Prezentácia videa s ústnou obhajobou.